Wednesday 17 August 2011

Diari Saya Pada Hari Ini

Hari ini {16 Ogos) hari yang sangat memenatkan


It started with me having 3 or probably 4 mugs of Nescafe during iftar & moreh which has made me go all hyperrrrr! I couldn't sleep but finally managed to have a tidur-tidur ayam at 4 something am. Woke up for sahur at 5.15 am & stayed awake till Subuh. Lepas tu tiba-tiba semangat nak buat room make over but unfortunately, I had nobody to help me to move the bed & the super thick mattress as Ma wasn't home whilst Abah isn't feeling well

Semangat punya pasal, alih katil sorang-sorang but the mattress, oh Tuhan, so heavy that I nearly condong jatuh ke lantai semasa cuba membawanya keluar bilik. Ni kalau jatuh menghempap saya, saya yakin jika tiada bantuan datang membantu dalam masa 5 minit, saya akan pengsan kelemasan di bawah itu. Dan jika jatuh menghempap kucin, tidak mustahil tulang temulang mereka akan patah & mereka akan kembali menemui Pencipta Yang Maha Esa. Yes, it's that heavy & I'm not exaggerating sikit habuk! *kening berkerut kerana serious*

Kemudian selepas Zuhur, Ma insisted me to tag along to the town. Dropped by Abah at Klinik Ikhtiar, Wakaf Che Yeh while we headed to the kedai lampu sebab Ma mahu tukar one of the chandeliers that she bought 2 days ago di mana ada lampunya yang tidak menyala {?}

Received a phone call later from Kakak informing us that Abah needs to be admitted to the hospital & probably, have to undergo an operation as well. Saya tidak tahu macam mana nak describe sakit Abah saya ini. Malah, term dalam bahasa Melayu standard pun saya tidak tahu tetapi dalam bahasa Kelate, penyakit itu di panggil 'ulure'. Does anyone here know what it is 'ulure' in medical term?

Selepas Asar, kami 4 beranak {minus the Brother-in-law who is still at his office} went to Hospital Sultanah Zainab, Kota Bharu. Ma sudah siap bersedia dengan bag pakaiannya, in case Abah really needs to be warded. After waiting for about 20 minutes or more, Abah came out with a relief news that he didn't need to be admitted but have to come for further check up soon. Alhamdulillah

Berbuka puasa di rumah dengan girang walaupun hanya nasi kukus bungkus. Everybody was too tired to cook especially me *coughs* that I even skipped terawikh. Tsk! Selepas tu layan perasaan di dalam bilik sambil di temani oleh Puteh, sebuah lampu tidur yang romantik & posisi katil yang baru. Menangis selepas menerima beberapa text msg, kemudiannya mencari ketenangan dengan membaca Al-Quran. Selepas itu tertidur dalam telekung sembahyang sebelum bangun dengan tergesa-gesa untuk menyertai ahli keluarga sedang moreh di dapur. Hehe!

Sekian sahaja diari saya pada hari ini. Sekarang saya mahu tidur kerana kesan caffeine sudah semakin hilang. Yayy! Selamat berpuasa hari ke 17 esok, yakni hari Nuzul Quran

Good night, people. Jangan lupa baca doa tidur

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...