Wednesday 10 October 2012

Ridzuan & Rayyan

I know this is 2 weeks late but Selamat Pengantin Baru to my cousin, Ridzuan Nawi & my secondary school junior, Rayyan Khalid who officially tied a knot on 29 September. I had always wanted to blog about their majlis akad nikah but never had a proper chance to do so due to my hectic schedule

Hectic schedule, you said? Cehhh! Gaya a la ibu bekerja sepenuh masa & mempunyai 4 orang anak. Well, if you consider my dear adik-adik berbulus at home as my kids. Hehe!

So, here goes the story


The majlis akad nikah was held at Rayyan's house at Taman Saujana Impian, Sungai Buloh. Oleh kerana mek & the friends were in KL for filing for petition for chambering matter, maka kami bergerak from Wangsa Maju while the other family/relatives were from Seri Kembangan & Bangi 

Sebab ada miscommunication dengan ahli-ahli rombongan yang lain, mek & kawan-kawan terrrrrsampai awai di rumah pengantin. Walaupun secara adatnya mek was from the bridegroom's side, tapi oleh kerana mek & Rayyan have been knowing each other for 9 years already, maka mek dengan rasa tidak segan silu masuk ke rumah Rayyan as if I was from the bride's side. Siap menyambut hantaran lagi from the bridegroom lagi

Kecelaruan identiti sungguh. Tsk!

Rayyan is 170 cm, so she had to bend herself a bit. Nasib la ambik gambar dengan orang yang tak seberapa tinggi macam mek. Mek jinjit pun still not on par T_T

Senior, Junior & Junior + Cousin-in-law ;)

 Before the akad


 From L to R; Rayyan's Mother, Juniors, Khazan & random guest


Alhamdulillah, my cousin made it with only one lafaz. Congratulations Wae! You did so awesomely.  Like cousin, like cousin alright? ;P We were so proud of you walaupun tok imam usik-usik suruh lap peluh dulu sebab ke-nervous-an jelas terserlah di situ. Lol!

Mek lagi la touching lebih memandangkan mek la memperkenalkan mereka to each other at FB. Don't you just love a happy ending like this one? Because I know I do. Alhamdulillah

To be continued with the post akad nikah. It's 4.30 pm already. Time to kemas-kemas & balik rumah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...