Wednesday 23 July 2014

Raya Datang Lagi!

Assalamualaikum & Ramadhan kareem day 25 everyone!

Final working week here in the office before Raya & I've been busy with a lot of things. Pheww! Anyway, how's your Raya preparation people? Langsir & cat rumah dah tukar belum? I haven't bought my tudung raya yet. Baju raya pun masih belum siap actually. Masihkah ada sinar harapan untukku? T_T

But worry not because the tailor is the Mother! Pheww!

  • Bazar Ramadhan at Stadium Sultan Muhammad IV, K. Bharu. Walaupun almost everyday lalu area sini pergi & balik from work, so far baru 2 kali menjejakkan kaki. Bukan pasai tak minat but I know there's a high possibility that the Mother & Sister would disapprove of my choice of lauk-pauk. Tapi ada 1 gerai ni jual sambal belacan yang cry me a river pedasnya. I miss youuu! T_T
  • Kaki mungil vulu-vulu Abam Boboy. Kemainnnn! Goreng tepung pun sodap ni! And look at that terkoyak alas meja. I don't know who we should blame on
  • The wisdom tooth pain is making its come back. I should really contact my friend & set an appointment at her clinic after Raya. Not funny wisdom teeth, not funny at all. It's been 6 years, you know? I've been so patient with you T_T
  • Bazar Ramadhan at Pasir Tumboh, one of bazars that I often visited since I was still a kid. Nothing much has changed though but makanan-makanan kat sana boleh tahan sedap & murah. And oh, there's one stall jual nasi kerabu sedap, approved by the Mother. Adalah penting untuk highlight 'approved by the Mother' sebab beliau berehi bena nasi kerabu, meh-meh Ratu Nasi Kerabu doh niii! Anyway, ada orang manipulate nama nasi kerabu jadi 'Rice To Wednesday', Ustaz Azhar Idrus if I'm not mistaken. Hahahah! Diharap beliau tak murka jikalau berita tentang ini sampai ke pengetahuan beliau
  • With the nephew, Umar yang obviously doesn't fast walaupun selalu bangun & jadi tukang sibuk during sahur. At 9 months, his latest weight is 9.6 kg. Berat dah nak sama dengan sekampit beras cap Bernas 10kg
  • I realized that I don't have any sampul duit raya to be given to kids! Sayang pulak nak guna sampul Victoria's Secret akibat cantik sangat. Tambahan pula dengan pergolakan yang berlaku di Gaza, nanti tak pasal-pasal orang bash cakap mek support Zionist Laknatullah pula. Thinking of making my own sampuls using kertaih pembalut hadiah. Gigih nauuu walaupun pada hakikatnya, landing dalam bilik sambil reply whatssap adalah lebih masyuk dari buat sampul
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...